Kurs: Google Ads søk grunnleggende

Lær å annonsere på Google, slik at de som søker etter dine produkter og tjenester finner deg.

Vangenplotz google ads kurs 2

75% av alle søk starter i Google. Her søker folk etter varer de skal kjøpe, ting de skal gjøre eller steder de skal reise. Hvor synlig er du når noen søker etter dine produkter eller tjenester?

Google Ads søk er de annonser som vises i søkeresultatene når noen googler på de søkeord annonsøren har valgt å være synlig på. Annonsører betaler kun for klikk på sin annonse.

Utfordringene med Google Ads er at hvis man ikke følger noen grunnleggende prinsipper kan man fort ende opp med å bruke altfor mye penger på klikk som ikke leder til salg eller risikere at Google velger å ikke vise annonsene.

I dette kurset får du lære hvordan du setter opp Google Ads kampanjer som tiltaler både dine kunder og Googles algoritmer.

Målet med Google Ads grunnleggende kurs

Målet med kurset er at du skal kunne sette opp en godt strukturert og effektiv annonsekonto med søkeannonser som tar hensyn til Googles krav til kvalitet og relevans. Du læerer også hvordan man følger opp resultater av en Søk- kampanje slik at du bland annet kan se hvilke søkeord og annonser som leder til ønskede resultater.


Hvem passer kurset for

Kurset passer for deg som jobber med salg og / eller markedsføring og som er interessert i å håndtere Google Ads på egen hånd.

N.B! Kurset holdes på engelsk



Meld meg på kurs

Kurset vil blant annet dekke følgende områder:

  • Introduksjon: Hvilke ulike annonsetyper finnes i Google Ads og når bruker man hva.
  • Kontostruktur og kampanje-innstillinger: Hva bør du tenke på når du setter opp struktur og kampanjer.
  • Gruppering: Hva er viktig når du grupperer søkeord og annonser i annonsegrupper, og hvordan dette er avgjørende for synlighet og lønnsomhet.
  • Introduksjon til budsjett og budstrategi: Hvor mye penger bør man sette av og hvordan vet man hvilke bud-strategier som vil gi best resultat
  • Annonseutforming: Slik skriver du annonser som leder til resultater
  • Valg av søkeord: Hvordan velge riktige søkeord og samsvarstyper av søkeord og hvorfor dette er en avgjørende for lønnsomhet
  • Annonseutvidelser: Forskjellige typer utvdelser, hvorfor dette er viktig og hvordan du lager dem optimalt
  • Oppfølging av kampanjer: Hva bør du se etter og hvordan vet du om kampanjene leder til ønskede resultater.

Meld meg på kurs

Javier Prior

IMG 1641

Javier er en del av Vangen og Plotz sitt digitale markedsføringsteam. Han jobber mye med digitale salgsprosesser, sporing, rapportering og optimalisering, og er sertifisert innen Google sin portefølje, samt innen Hubspot og Inbound Marketing.

Han har i over ti år drevet sin egen online business med salg av produkter og digitale tjenester og har hatt stor suksess med å bruke Google Ads som en sentral salgskanal.

Javier har akademisk bakgrunn fra systemutvikling, psykologi og markedsføring og har holdt flere kurs og coaching for gründere. Gjennom sine kurs og bøker om fridykking har han blitt en autoritert innenfor sin nisje i Europa og Amerika.

Han flyttet til Norge fra Spania i 2018 og bruker nå kveldstiden sin på norskkurs. Foreløpig holder han kursene sine på engelsk, men vi regner med at han om kort tid vil gå over til norsk språk på fulltid.

Carolina Nyström

IMG 3439 Facetune 16 10 2019 13 07 33

Carolina er en digital rådgiver med solid erfaring fra markedsføring og salg. Hun er utdannet innen økonomi og ledelse, med fordypning i internasjonal markedsføring og har over 15 års erfaring fra salg- og markedsføring i private bedrifter i Sverige og Norge.

Hos Vangen og Plotz er hun teamleder for Digital Markedsføring og jobber som rådgiver for store og små bedrifter, med annonsering i digitale kanaler, måling, analyse og optimalisering av digital markedsføring. Hun har spesielt lang fartstid innen Google sin portefølje og er vår Performance-ekspert.

Hun er opptatt av hvordan teknologi, kommunikasjon og måling kan brukes til å nå forretningsmål.