Innhold Meny
Vangen & Plotz
  1. Hjem
  2. Aktuelt
  3. – Jeg kommer inn på riktig tidspunkt

– Jeg kommer inn på riktig tidspunkt

Espen er en av tre nyansatte som gleder seg til å være med på neste kapittel hos oss. Les mer om hva han, Gustav og Ingunn tenker om mulighetene.


Publisert 03 juni, 2021

Espen Andersen

Espen startet hos oss i midten i mai og inngår i teamet som jobber med digital markedsføring, sporing og analyse. Han skal også støtte support-teamet med 50 prosent. Espen valgte Vangen & Plotz fordi det er en passe stor bedrift med mye kompetanse og spennende kunder.

– Her får jeg jobbe med mye forskjellig og bruke kompetansen min innen flere fagfelt. Jeg liker meg godt i krysningspunktet mellom teknologi, rådgivning og kommunikasjon. Når vi kan jobbe helhetlig og se kundens behov opp mot tekniske løsninger vi kan tilby trives jeg best, forteller Espen.

Han har en Bachelor i medieledelse fra NTNU Gjøvik og et årsstudium i Interaksjonsdesig og digital markedsføring. Erfaring med Wordpress, mailchimp, Google annonseplattform og Facebook business manager.

– Som interaksjonsdesigner har jeg jobbet med Figma, Adobe xD, konseptutvikling, spørreundersøkelser, wireframes og prototyper. Jeg har også erfaring med support arbeid allerede fra studietiden da jeg jobbet for Telenor, forteller Espen.

Han har jobbet som både account manager i Eidsiva Bredbånd og hatt digitalansvar for nettside, sosiale medier, og nyhetsbrev Peer Gynt på Gålå.

– Vangen & Plotz er inne i en spennende tid og jeg kommer inn på riktig tidspunkt og ønsker å få være med på neste kapittel på reisen, sier Espen.

Gustav Rygh

Gustav og familien flyttet til Hamar i fjor og etter å ha hatt pappapermisjon er han nå for fullt i gang med å sette sitt preg på bedriften.

– Som innflytter til Hamar ønsket jeg å se etter muligheter lokalt og ble fort veldig nysgjerrig på Vangen & Plotz etter å ha hørt mye positivt om selskapet. Inntrykket av et selskap med sterk faglig kompetanse, spennende tjenester og et selskap i vekst som har bevart noe av gründerånden gjennom 10 år tiltalte meg veldig. Derfor ble jeg svært glad da jeg fikk muligheten til å bli en del av denne fantastiske gjengen, sier Gustav.

Han har tidligere jobbet i en start-up innen marinesikkerhet, deretter var han nesten seks år i Placewise (tidligere Boostcom) et tech-selskap som har spesialisert seg på forvaltning av kundedata for kjøpesentre globalt. Gustav har en bachelor i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling, med spesialisering i PR og omdømmebygging fra Markedshøyskolen i Oslo.

– Oppstarten har vært lærerik, spennende og utfordrende fra dag én. Det har vært mye å sette seg inn i og mange nye relasjoner. Heldigvis vil jeg si! Det å føle at man lærer noe nytt hver dag er givende og ikke minst er det en spennende tid å komme inn i Vangen & Plotz på. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at Covid setter sitt preg på hverdagen og gjør onboarding ganske annerledes enn hva det kanskje ellers ville vært, forteller Gustav.

Han gleder seg til å bli bedre kjent med kundene og ønsker at de skal føle de får en god oppfølging og at produktet vi leverer skal bidra til at de når sine mål.

Ingunn Børresen

Ingunn har over 20 års erfaring i kommunikasjonsfaget, blant annet som markedssjef, kommunikasjonssjef, reklamebyråleder, content marketingansvarlig og rådgiver. Hun har jobbet med store norske merkevarer som SpareBank1 og Norsk Tipping, men har også erfaring fra mindre virksomheter i både privat og offentlig sektor. I midten av mai ble hun ansatt hos oss som strategisk rådgiver for merkevare og kommunikasjon.

– I mine tidligere jobber har jeg likt veldig godt å jobbe i skjæringspunktet mellom kommunikasjon og teknologi, så det gleder jeg meg til å fortsette med. Og da er det jo ekstra spennende når laget er så godt rigget som jeg opplever at vi er. Jeg håper å kunne bidra med å være nettopp en sparringspartner, et bindeledd, en utfordrer og ikke minst en gjennomfører av store og små oppdrag. Kall det gjerne en brobygger mellom kunder, kommunikasjonsfaget og teknologieksperter, hvor jeg kan utfordre på nye innfallsvinkler, nye ideer og bidra til å konkretisere og jobbe helhetlig. Og kanskje aller helst før briefen blir skrevet, forklarer hun.

Hun sier hun liker godt å jobbe sammen med tverrfaglige team fra så vel kunde som teknologi-, reklame- og mediebyråer/hus, og holder gjerne en stø hånd på verket fra det å definere utfordringer gjennom brief til gjennomføring og måling av effekt for små og store kommunikasjonsutfordringer. Hennes mantra i teamarbeid er: -Tenk som en markedsfører, jobb som en redaksjon. Hun forklarer det med å det er viktig å jobbe innsiktsbasert, utvikle gode ideer som grunnlag for kommunikasjon og kanalvalg, og det å kunne spille på bredden i laget for den kompetansen som er nødvendig for å få kommunikasjonen til å virke.

– Jeg trives aller best når jeg kan få ta tak i kommunikasjonsutfordringer fra et helhetlig utgangspunkt, og er opptatt av hvordan opplevelser bygger merkevare gjennom hele kundereisen, også gjennom funksjonalitet som nettsider, apper og nettbutikker, forklarer hun.

– Jeg er også opptatt av at stil og tone i alt fra visuelle elementer/distinkte merkevare-markører til tekst, bilder, video og øvrig kommunikasjon skal bidra til å styrke merkevaren jeg jobber for, så her blir alt passet på, forsikrer hun.

– Vangen & Plotz er et kompetansemiljø som har imponert meg over lang tid. Det er en sterk merkevare i Innlandet som har levert gode teknologiske løsninger for både privat og offentlig sektor i et overraskende stort omfang, og som gjennom sin litt lavmælte måte å opptre på har bygget opp en merkevare som jeg opplever at markedet både er godt kjent med, og liker. De senere årene har jeg lagt merke til at selskapet også har tatt inn kommunikasjonskompetanse som bidrar til at kundene får tilgang til kunnskap om søkemotorer, digitale annonseverktøy og hjelp til både å etablere og gjennomføre kampanjer eller lage innhold i både egne og betalte mediekanaler. Noe som jo ligger tett opptil etablering av nettsider, CRM og øvrige digitale kommunikasjonskanaler. Og det var nok nettopp denne miksen i kompetansemiljøet som gjorde at jeg hadde lyst til å bli med på laget, for jeg tror det er mange virksomheter i Innlandet som kanskje ikke har denne kompetansen i eget hus og som like gjerne derfor kan kjøpe tjenestene for en kort eller lengre periode i stedet for å ansette selv. For meg hører teknologi og markedsføring tett sammen, og jeg gleder meg til å bidra med å skape ytterligere verdier for kundene sammen med denne flotte gjengen, forteller hun.

Ingunn forteller at oppstarten har vært som forventet.

– Det er litt som å komme til første skoledag; du får tildelt en plass, du møter mange du ikke kjenner, og har etter endt dag antakelig har flere spørsmål enn svar. Men svaret på om det er et riktig valg, kom veldig raskt. Jeg gledet meg til å gå på jobb første dag, og jeg gleder meg enda mer til dagene som kommer. Både fordi jeg er nysgjerrig på alt jeg ikke kan, og fordi jeg gleder meg til å bli kjent med denne unike gjengen bestående av alt fra interaksjonsdesignere og utviklere til rå digitale kommunikasjonsrådgivere.

– Jeg gleder meg til å bli kjent med kundene, og ikke minst få høre mer om hvilke forventninger de har til oss. Jeg har også stor tro på at det er den gode ideen som gir de beste resultatene i kommunikasjon, og er inspirert av reklamemannen fra Hamar, Njål Gjøvåg Berge, som nylig holdt et foredrag på Merkevaredagen, hvor han oppfordrer oss til mer «hjerting». Og jeg er så enig. Det har aldri vært flere kanaler å kommunisere gjennom, og budskapene slåss om oppmerksomhet. Desto viktigere blir det å stå ut med relevant kommunikasjon som får hjertet til å banke. Det bygger merkevarer, det selger, og det har kanskje blitt litt borte i vrimmelen av innsikt, datamengder og teknologidiskusjoner. Vi trenger alt dette, men uten passion og hjerting, blir det sannsynligvis middelmådig, og jeg har høyere ambisjoner enn det, sier hun entusiastisk.