Workshop: Kommunikasjon og markedsføring i praksis!

Vangen & Plotz inviterer til fem timers workshop. Målet er å gi deg konkrete verktøy for å jobbe smart digitalt.

Pixel Facebook Icon 11

Komplekse kundereiser gjør arbeidet med kommunikasjon og markedsføring viktigere enn noen gang!

Hvor starter man når man ønsker å kommunisere i digitale kanaler? Hvordan sikre at du treffer de riktige menneskene i de rette kanalene? Har din bedrift en god forståelse av hvem som er deres hovedmålgrupper og har dere et bevisst forhold til deres “persona”?

På kun en dag får du hjelpen du trenger

For å hjelpe deg igang arrangerer Vangen & Plotz en fem timers workshop. Målet er å gi deg enkle verktøy så du selv kan ta bedre kontroll over ditt kommunikasjons- og markedsarbeid i alle kanaler. Kanskje blir du overrasket over hvor lite som skal til for å få til store endringer for din bedrift - og hvor lønnsomt det kan være å jobbe smart digitalt.

Faglig påfyll og praktisk arbeid

Workshopen veksler mellom presentasjoner, innføring i verktøy og begreper og gruppearbeid med hjelp fra oss. Målet er at hver bedrift i løpet av dagen skal ha utviklet en konkret persona (en fiktiv person som representerer en av dine hovedmålgrupper for kommunikasjon). Deretter vil hver bedrift skissere noen kundereiser og operasjonalisere disse i en tiltaksplan som inkluderer kanalvalg og digitale kommunikasjon- og markedstiltak.

Hvem passer kurset for?

Denne workshopen passer for små og mellomstore bedrifter som ønsker å systematisere sitt markedsarbeid og sikre at de jobber strategisk og konkret med kommunikasjon. Du får konkrete verktøy og lærer metoder du kan bruke for å jobbe videre etter kurset.

Best utbytte dersom man er to

Vi anbefaler at dere stiller to til tre stykker fra hver bedrift for å få optimalt utbytte av workshopen. Dagen inneholder mye gruppearbeid, der det vil være nyttig å jobbe med noen fra egen bedrift. Men det er selvsagt også mulig å stille alene. Våre kommunikasjonsrådgivere er der for å hjelpe dere å få mest mulig ut av dagen.

Forberedelse før workshop

I forkant av workshopen vil dere få tilsendt noen spørsmål det kan være lurt å forberede seg med for å kommer raskt igang. Vi sender også ut en intervjumal med spørsmål dere kan stille noen utvalgte kunder. Dette kan være til hjelp i arbeidet med personas og kundereise. Det er ikke obligatorisk å gjøre dette for å delta, men det kan bidra til at det praktiske arbeidet blir enklere å komme i gang med.

Begrenset antall deltakere

For å få godt utbytte av dagen har vi satt et tak på maks seks bedrifter, med inntil tre deltakere fra hver bedrift. Har man ønske om å delta med større grupper er det bedre å få et skreddersydd opplegg. Ta kontakt med oss om dette er interessant.

Gi meg informasjon om nye kurs

Program

09:00 - 09:30 Bedriftens visjoner, mål og målgrupper: Hvordan vi kan utvikle en digital markedsstrategi? Linn Kohmann

09:30 - 10:45 Workshop 1: Arbeid med egen persona. Linn Kohmann & Elin Saugerud

11:00 - 11:45 Presentere persona i plenum og få innspill fra gruppen.

11:45 - 12:15 Lunsj

12:15 - 12:30 Kundereisen: Hva er en en kundereise og hvorfor er den viktig når du jobber med kommunikasjon? Linn Kohmann

12:30 - 13:15: Workshop 2: Skissere egne kundereiser, basert på persona og eksisterende kanaler/nettside. Linn Kohmann & Elin Saugerud

13:30 - 14:00: Jobb smart digitalt: Operasjonalisering av ditt kommunikasjons- og markedsarbeid! Linn Kohmann

14:00 - 15:00 Workshop 3: Sette opp enkel markedsplan og tilhørende redaksjonsplan. Linn Kohmann & Elin Saugerud

Linn Kohmann

Linn bilde1 2019

Linn er er kommunikasjonsrådgiver og har i over 16 år jobbet med markedskommunikasjon og rådgivning i både offentlige og private virksomheter. Hun er utdannet innen organisasjon og ledelse, kommunikasjon og innovasjon og etter 12 år som Fagleder for markedsføring og rekruttering ved Høgskolen i hedmark (nå Innlandet) startet hun som Digital rådgiver hos Vangen og Plotz i 2018. Hun har jobbet mye med utvikling av kommunikasjon og markedsstrategier, men har også bred erfaring når det gjelder visuell profil, samt utvikling og optimalisering av nettsider. Hun er spesielt opptatt av nyskaping og kommunikasjon mot nye målgrupper og i nye kanaler og har skrevet en master om ledelse av Generasjon Z.

Elin Saugerud

Img 0486

Elin er utdannet journalist og har nærmere ti års erfaring fra lokal- og riksdekkende medier, før hun begynte som kommunikasjonsrådgiver i Høgskolen i Innlandet. Gjennom sine syv år som kommunikasjonsrådgiver i høgskolen har hun opparbeidet seg bred og god kompetanse i kommunikasjon og omdømmebygging knyttet til markedsføring og rekruttering av nye studenter. Herunder kommunikasjonsstrategi og målgruppetenkning knyttet til de ulike sosiale kanalene og innhold tilpasset kanalenes egenart. Som innholdsrådgiver i Vangen & Plotz brenner hun for å fortelle de gode historiene, om det er i tekst, bilder eller på film og få alle tiltakene til å henge godt sammen slik at man oppnår de ønskede resultatene.